Tur til Oppistun - Hans Børli`s oppvekststed

14. Juni reiste vi til Børli med både stort og smått. Det var en gråværsdag, men hva gjør vel det når man kommer til denne fredfulle plass langt inne på skogen. En plass som atter en gang ble fylt med liv av små barn som løp, lekte, lo og koste seg. En plass hvor man kan undre seg sammen med de eldste barna, om hvordan Hans hadde det da han var liten her. En plass som bærer på uttallige minner og opplevelser. Vi var også så heldig å få med oss en buss-sjåfør som var nevø av Hans Børli, som kunne fortelle oss flere historier fra gamle dager på Oppistun. Da vi reiste fra Børli denne dagen, hadde vi blitt beriktet med mye mer kunnskap enn da vi reiste dit, takket være buss-sjåføren og hans historier.